domingo, 17 de enero de 2010

UTILITZEM LA PUBLICITAT


Està clar que la publicitat pot ser educativa, ja que cada any es porten a terme campanyes per afavorir la lectura, la cultura, la cura del medi ambient, la importància de menjar saludable, campanyes contra la violència familiar i escolar, el consum de drogues, entre d’altres. Avui en dia, la publicitat constitueix un element enorme dins dels mitjans de comunicació. Apareix publicitat amb diferents objectius, que volen transmetre uns determinats missatges. I és aquí, on està el problema, ja que no tot el que es fa per intentar vendre un producte resulta moralment correcte per als diferents sectors de la població. El cas més greu és el de la població infantil, i és que no es pot negar que aquests són molt vulnerables a aquests missatges.

Per això crec que és molt important que des de les aules s’introdueixi com a recurs formatiu, el fenomen de la televisió i la publicitat. Hi ha moltes temàtiques que si s’introdueixen de forma correcta poden donar bons resultats, ja que sabem que utilitzar recursos com la televisió per motivar l’aprenentatge és més divertit i interessant per als nens. Si som capaços d’utilitzar diferents continguts com a recursos educatius ajudarà en la capacitat d’aprenentatge de l’alumnat, i això portarà a la introducció de nous valors, noves formes de comunicació, a anar creant un esperit crític i sobretot, a saber utilitzar aquests recursos de forma correcta.

Per treballar el tema de la publicitat el que podem fer en primer lloc es veure de forma introductòria que és la publcitat, quins tipus de publicitat hi ha i que respresenta aquesta dins del món dels mitjans de comunicació.

Seguidament, es podria treballar el tema dels eslògans, analitzant diferents anuncis reals, responent a preguntes com: a qui volen convèncer?, de que volen convèncer?, i se’ls podria presentar diferents situacions mitjançant les quals els alumnes han d’inventar-se un eslògan publicitari.

Per un altre costat seria interessant poder estudiar els efectes sonors de la publicitat, és a dir, perquè escullen una música en particular, com se’ns queda a les persones, com identifiquem un anunci a partir de la música, quins valors transmeten, a qui van adreçats, quin tipus de llenguatge i imatge utilitzen, etc.

També seria interessant, posar en pràctica tots aquests coneixements, fent que cada alumne escollís un anunci actual que trobés en format paper, és a dir en una revista o diari, i que el transformès en un anunci radiofònic, afegint música i un text que captès l’atenció del receptor.

Són coneixements que es podrien treballar en qualsevol classe de llengua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario