sábado, 16 de enero de 2010

LA INFLUÈNCIA DE LA PUBLICITAT


Avui en dia la publciitat s’ha convertit en un factor de gran importancia i de gran influència respecte la societat, però no és culpable de tot el que passa en la nostra societat.

Aquesta, s’ha de dir que afecta en gran part a les persones, sobretot a les que educativament parlant, estan poc formades i preparades per enfrontar-se a les empreses que fan tot el possible perquè la gent compri els seus productes. Des de les campanyes publicitàries volen que associem un producte amb un estil de vida o pertànyer a un sector privilegiat de la població, el que incita a l’espectador a comprar aquell producte i, també molts cops a sentir-se frustrat si no pot tenir alguna cosa que el seu grup d’iguals té. És a dir, juguen amb les nostres emocions, il.lusions i pors, de tal manera que saben que tenen les de guanyar si ofereixen un producte assegurant que si el comprem podrem fer coses que abans no podiem, que podrem ser joves i atractius durant molt més temps, que serem més populars, que tindrem una vida plena i feliç, etc.

Utilitzen aquests tòpics perquè saben quines són les pors i inseguretat generals de la població, així que saben que si juguen amb això, la gent caurà en aquesta seducció i compraran els seus productes.

Actualment ens bombardegen amb grans quantitats de publicitat, sobretot en horaris a on saben que el tipus d’espectador és més receptiu i vulnerable, com és el cas dels nens i adolescents. I això, és un factor molt important perquè aquests són futurs consumidors. Així que crec qeu s’hauria de regular amb més presició la lliure publicitat que s’exerceix sobre aquests sectors de la població. No solament és de vital importància que es reguli la publicitat, sinó també la formació dels més petits perquè siguin capaços de canalitzar de forma adequada tots aquests missatges.

La publicitat transmet valors molt negatius que calen dins de les persones. Transmeten estils de vida molt materialistes i, nosaltres els reproduim durant el nostre dia a dia. Veiem tal quantitat de publicitat al dia i juguen tant amb les nostres pors, que creiem que comprant aquests productes solucionarem els nostres problemes i serem més feliços. Això vol dir que molts cops la publicitat distorsiona els nostres objectius i ens allunya dels valors reals que importen en la nostra societat.

La publicitat no és un reflex de la societat en que vivim, sinò de la societat que creen els agents publicitaris per tal de que es venguin els seus productes i obtenir els beneficis desitjats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario