domingo, 17 de enero de 2010

LA ORIGINALITAT DELS ESPOTS PUBLICITARIS

Un dels anuncis que més m’ha agradat d’aquests últims anys ha estat un anunci de la cervesa heineken, en el qual una parella que s’ha anat a viure a un pis nou està ensenyant la nova estancia als seus amics. Primer es veu com la dona ensenya a les seves amigues una habitació molt gran que la utilitza només per guardar la seva roba, sabates... i les amigues al veure-ho s’emocionen i totes criden, fent veure que és el somni de moltes dones. Però de cop totes callen, i de fons se senten que els nois també estan cridant, i quan s’acosten a veure el que passa, resulta que l’home ha ensenyat als seus amics una habitació-refrigerada a on té una gran quantitat de cervesa, i es veu als nois saltant d’alegria i abraçant-se pel que estan veient.

És un anunci que encara que sigui molt senzill, em va impactar molt, ja que emocionalment t’enganxa, és una representació de les actituds que tenim els homes i les dones davant de les coses i que en els fons no som tan diferents, simplement donem importancia a coses diferents. I el fet de veure representada aquesta situació, em va impactar.

Crec que és un bon anunci perquè en tot moment queda clar que el producte anunciant són les cerveses i, l’anunci en si no distorsiona la marca del producte al que fa referència, ja que apareix durant l’anunci i al final de tot, juntament amb l’eslogan, mundialment conegut.

Pel que fa al llenguatge audiovisual, aquest anunci deixa veure alguns tòpics que sempre s’han posat de rellevància pel fet de ser home o dona, per tant des de l’àmbit educatiu es podria treballar aquesta temàtica i la metàfora entre la diferència entre homes i dones que recrea aquest anunci.

Aquí us deixo el vídeo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario