lunes, 12 de octubre de 2009

LA MÀGIA DE LA PRODUCCIÓ


Gran Hermano, Sálvame, Donde estas corazón, el último superviviente, 21 días, callejeros, Operación Triunfo…
Aquests i molts altres programes són els que podem trobar a la graella avui per avui si encenem la televisió.
La telerealitat és un dels formats que més està creixent, les audiencies ho confirmen, i seria enganyar-me a mi mateixa si digués que no miro qualsevol d’aquests programes.


Però que és el que tenen que ens enganxa tant?
Que hi ha de veritat i de mentida en tot el que succeïx?

Aquests són alguns dels debats que susciten tots aquests programes.

Els equips de producció d’aquests programes juguen un paper primordial, ja que tot el que fan suposa que un programa tingui èxit o no. Per tant és d’esperar que utilitzin tot tipus de tècniques per atraure al telespectador.


http://www.youtube.com/watch?v=E8gKC4Q6WWA&feature=related

Com a telespectadors, si veiem aquest video, només veiem una baralla entre dos concursants del programa, però si analitzem millor el video, podem observar que l’actitud d’un dels concursants és molt exagerada i sobreactuada, i l’actitud dels altres concursants és com d’indeferencia envers el que està passant, el que fa pensar qeu pot ser una situació ficitícia, creada per la productora del programa per donar més dramatisme i morbo al programa i que la gent es quedi a veure el que passa, fent pujar l’audiència del programa. Per un altre costat, la música de fons aporta intriga i suspens que fa nsenitr a l’espectador que proximament pasarà alguna cosa, el que incita a quedar-se mirant.

http://www.youtube.com/watch?v=5A3E1Xxeqw4&feature=related

En aquest segon video podem observar com d’un petit conflicte, s’intenta fer veure al telespectador com una situació de màxima tensió, utilitzant diferents càmeres, ampliant la imatge per veure més de prop la cara dels conscursants i ralentitzant la imatge perquè sentim des de fora la tensió i, afegint efectes de so que anuncien perill.
Per un altre costat, aquests tipus de programes, per mantenir el nivell d’audiència alt, es passen tot el programa anunciant situacions morboses o discussions, però fins al final del programa no ho emeten, ja que si venguessin tota la carn al principi, la gent marxaria. O el que també fan és posar les imatges més morboses durant els espais publicitaris perquè la gent no marxi a altres canals.


Això és una petita reflexió de la manipulació i l'ingeni que hi ha darrere de tots aquests programes, i que nosaltres podem observar si parem atenció, però hi ha molts més efectes i treball de producció, que nosaltres no seriem capaços de percebre si no ens ho diguessin directament, i que junts afavoreixen a l’èxit del programa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario